13 november

16 november 2016 - Top Camp, Australië

Om zes uur opgestaan het was al licht en de zon stond al aan de hemel. Half zeven een lekker bakje gezet en op de veranda genoten van al het moois.
Negen uur weer een lekker ontbijtje gehad met alles erop en eraan.
Nu gaan we wat plannen voor de komende dagen in Graaff Reinet.
Vanmiddag om half 2 moeten we weer klaar staan voor een nieuwe belevenis in wildpark Schotia.
Half 2 is de taxi gearriveerd.
Chauffeur Woezi gaat ons met zijn range rover naar het park brengen een uurtje rijden. We hebben aardig de bep met hem en de reis gaat voorspoedig. Aangekomen in het park even de formaliteiten uitvoeren en dan gaan we met Niekie op pad. Het is een prachtig park met echt veel mooie vergezichten en een hoop wild.
Leeuwen-Gnoes-Antilopen-Neushoorns-Giraffen-Wrattenzwijnen-Waterbokken-Olifanten-Krokodillen-Nijlpaarden bijna alles is er. De rit duurt met en koffiestop ongeveer 3,5 uur.
Daarna hebben we met nog en hoop andere bezoekers een etentje in een grote buitenkraal met kampvuren en lekker eten en drinken. Als dit is afgelopen rijden we in de donker nog een stukje door het park terug naar de ingang waar Woezi weer op ons staat te wachten. Na een uurtje rijden weer terug in Camp Figtree daar nog wat gedronken met Prince. Een lange maar mooie dag.